Kettlebell kopen

kettlebell kopen

Kettlebell kopen

Wil je je conditie verbeteren? Kracht ontwikkelen? En wil je tegelijkertijd kilo’s verliezen? Zoek je een goede uitbreiding op je huidige trainingsschema, of een alternatief voor bijvoorbeeld je dumbbells of wil je juist beginnen met een geheel nieuwe workout als afwisseling? Of zoek je een bewezen effectieve trainingsmethode om (buik)vet te verbranden? Wil je je sterker en energievoller voelen? De kettlebell is het antwoord op al deze vragen.

Als je al je besluit hebt genomen om aan de slag te gaan met een kettlebell workout, kunnen wij niets anders zeggen dan: 100% terecht! Je zult er geen spijt van krijgen. Je hebt slechts 12 weken nodig om fit te worden, een verbeterde conditie krijgen en uiteraard een strakke buik te krijgen. Via de afbeelding hieronder krijg je meteen een indruk van hoe de 12-weekse cursus eruit ziet.

 

kettlebell-kopen

 

 

 

 

 

 

 

De ‘kanonskogel’, een eeuwenoud trainingstool

Aanvankelijk, in de 18de eeuw, werd de kettlebell, die er uitziet als een kanonskogel, gebruikt door boeren om het gewicht van hun gewas te meten. Het verhaal gaat dat de boeren al gauw merkten dat ze sterker werden de show stalen door hun gespierde lichaam en krachten op festivals te tonen. Het is een feit dat al sinds enkele eeuwen het gebruik van dit gewichtsobject wereldwijd een veel gebruikte methode om zeer goede resultaten te behalen binnen allerlei trainingsdoelen. Tegelijkertijd is het een type gewicht dat over het hoofd wordt gezien of niet gebruikt wordt, ofwel door te weinig kennis ervan te hebben, ofwel doordat het überhaupt niet voorkomt in het assortiment van een fitnessclub. Gestructureerde trainingsschema’s zijn, in tegenstelling tot het lange bestaan van dit gewicht, relatief kort geleden pas ontworpen, namelijk begin 21ste eeuw. Daarna is de ontwikkeling van effectieve oefeningen verder uitgebreid tot en met de dag van vandaag. Was het ooit een middel alleen bestemd voor topatleten en militairen, nu kan iedereen profiteren van de vele voordelen die dit gewicht te bieden heeft.

De kettlebell kan zoals gezegd voor vele doelen ingezet worden. Een populair doel is de inzet voor de buikspieren. Alle buikspiergroepen, recht, schuin en dwars, zijn te benaderen. Er zijn meerdere oefeningen uit te voeren per buikspiergroep en je kan kiezen uit verschillende gewichten. De oefeningen zijn overigens zowel voor mannen als vrouwen geschikt. Lees verderop met welke gewichten je het beste kan beginnen. De echte kracht van de kettlebell workout en de voordelen ten opzichte van andere soorten gewichten zijn significant.

Voordelen kettlebell ten opzichte van de conventionele dumbbell

Hoewel de kettlebell door sommigen wordt gezien als een dumbbell is er wel degelijk een groot verschil en heeft het een zeer groot voordeel ten opzichte van de dumbbell. Door de wijze waarop de kettlebell wordt vastgehouden raakt het lichaam uit evenwicht zodra je begint met de bewegingen. Dit heeft tot gevolg dat vele spieren actief moet meewerken tijdens oefeningen om toch de stabiliteit te bewaren, zodat ook de oefening goed uitgevoerd kan worden. Tijdens de buikspieroefeningen zul je dus zeker ook andere spieren betrekken bij de oefening, wat weer bijdraagt aan het tempo waarmee je resultaten boekt.

Core

De betrokkenheid van de vele spiergroepen tijdens de oefeningen heeft als tweede belangrijke voordeel dat de vetverbranding ook sneller zal optreden. Dit heeft mede te maken met de bovenbeensspieren, maar in het bijzonder de core (kern) van het lichaam. Dit brengt ons bij het derde belangrijke voordeel. De bovenbeensspieren zijn de grootste spieren van het lichaam. Als je deze spiergroepen uitput dan moet je lichaam veel energie verbruiken voor het herstel van de spiercellen. Dit zorgt voor een uiterst effectieve vetverbranding en uiteraard zul je hierbij ook buikvet verbranden. Een effectieve vetbranding is ook te bereiken met core training. Met core oefeningen train je de kern van je lichaam, dat wil zeggen rug, buik en bekken. Voeg een kettlebell toe aan rugspier- en buikspieroefeningen en je zult significante progressie boeken bij vetbranding, kracht (waaronder ook grip strength), stabiliteit van je lichaam en uithoudingsvermogen. Een korte toelichting hierop volgt hieronder.

Wetenschappelijk bewezen

Studies hebben uitgewezen dat bepaalde oefeningen met een kettlebell te vergelijken zijn met de zogenaamde high-intensity interval trainingen (HIIT). Dit heeft te maken met het aerobe effect op het lichaam. De ademhalingsfrequentie en hartslag gaan omhoog, waardoor er meer zuurstof beschikbaar wordt. Deze zuurstoftoename zorgt voor meer energie (dankzij zuurstof zet je lichaam koolhydraten en vetten om in energie), waardoor je langer en krachtiger kan trainen. Uiteraard speelt ook het anaerobe effect (de zogenaamde verzuring van de spieren) op het lichaam een rol, waarbij de spieren glycogeen gebruiken als energiebron. Kenmerkend voor oefeningen met anaeroob effect zijn korte, intensieve bewegingen (bijvoorbeeld springen, gewichtheffen), terwijl oefeningen met aeroob effect gelijkmatig verdeelde, continue bewegingen zijn.

 

Welk gewicht kettlebell kopen?

kettlebell3

Met betrekking tot de verschillende gewichten is voor een beginnende man met normaal postuur 8 kg de aanbevolen zwaarte, ben je al gevorderd en atletisch dan kan je 20 kg kiezen. Voor vrouwen met dezelfde criteria geldt respectievelijk 8 kg en 16 kg. Deze gewichten worden geadviseerd bij oefeningen met gecontroleerde bewegingen. Is je doel om fanatieker ermee aan de slag te gaan en swings uit te voeren, dan gelden als advies de volgende gewichten voor beginnende mannen: 16 kg en 20 kg; voor gevorderden een gewicht tussen de 16-28 kg. Voor beginnende vrouwen geldt een gewicht tussen 8-12 kg en gevorderde vrouwen 12-16 kg. Heb je overgewicht en ben je niet actief dan kan je het beste beginnen met een gewicht van 12 kg als man en een gewicht tussen de 4 kg en 6 kg als vrouw.

Bij rug- en/of schouderklachten of een zwakke core, is het belangrijk om advies te vragen aan een expert cq personal trainer voordat je begint met de genoemde oefeningen. Dit om verergering van de klachten en blessures te voorkomen. Bij een goed gebruik van de kettlebell kunnen ook bij deze klachten positieve resultaten gezien, zoals verbeterde mobiliteit, kracht en afname van eventuele bewegingsbeperkingen (oftewel een toename van de range of motion). Workouts zijn in principe door iedereen uit te voeren, ook als je al jaren niet gesport hebt.

 

Investeer in de kettlebell en hiermee in je gezondheid!

Een kettlebell kopen is zonder enige twijfel een waardevolle investering in je gezondheid. Niet alleen zul je ermee afvallen en een strakkere buik ontwikkelen, je zult ook je conditie verbeteren en je algeheel fitter voelen! Wil je een kant-en-klare workout inclusief het gewicht, lees dan snel hieronder door!

 

Fit en een strakke buik in 12 weken!

strakke buik kettlebell

Profiteer nu van deze sterk aanbevolen kettlebell work-out!

Het is raadzaam om als beginner kettlebell oefeningen onder begeleiding te volgen. Dit kan uitstekend thuis met behulp van de hier beschreven dvd serie. In 12 weken tijd wordt je begeleidt naar een hoger gezondheidsniveau, een strakke buik en een krachtige core. Verbeter de structuur in je trainingsschema of vervang als afwisseling je huidige oefeningen met de volgende kettlebell work-out, ontworpen door personal trainer en fitnessexpert Jesse van der Velde. Een snelle zoektocht op het internet bevestigt al snel de goede resultaten van de oefeningen die getoond worden in de verschillende video’s. De oefeningen zijn uiteraard zowel door mannen als vrouwen uit te voeren, getuige de positieve reviews. Mannen kunnen een zwaarder gewicht te kiezen (zie ook hieronder met welk gewicht je het beste kunt starten).

Behalve je buikspieren zul je ook andere spiergroepen trainen, zoals de rug- en beenspieren (de eerder besproken core) en uiteraard je armspieren. De oefeningen zijn makkelijk thuis uit te voeren en gericht op efficiëntie. Hiermee bereik je maximale resultaten in een relatief korte tijd. Deze tijdsfactor maakt het mogelijk om de oefeningen goed in te kunnen plannen, rekening houdend met werk, kinderen en/of andere vaste dagelijkse rituelen. De gehele workout duurt zoals gezegd 12 weken. Ervaring leert dat zowel de lichamelijke vooruitgang als je fit en sterk voelen al eerder merkbaar zijn. Je train zowel je lichaam als je geest.

Je kan nu de cursus inclusief kettlebell kopen en profiteren van een tijdelijke aanbieding met een korting van ruim 70%!

Wacht dus niet langer en haal dit pakket nu in huis! klik-hier

 

 

 

 

Update:

Oefeningen met de kettlebell zijn een belangrijk onderdeel binnen de Crossfit. Lees meer over Crossfit in het laatste artikel en de nog komende artikelen op de site, waarin o.a. ook aandacht wordt gegeven aan de veelzijdigheid van de kettlebell.